Minder administratie, meer business, meer productiviteit!

Besteed ook jij elke week uren aan administratie? Dan is digitaliseren de boodschap. Doe het meteen goed en grondig, zodat al die tijdrovende taken sneller en correcter verlopen. Als je het goed aanpakt, verhoog je je productiviteit en krijg je meer tijd om je business een boost te geven. Meer zelfs, de juiste tools helpen jou daarbij.

Productiviteit. Minder administratie, meer business

De tijd van papieren administratie die je bewaart in een schoendoos, is gelukkig stilaan voorbij. Wel bestaat nog altijd het misverstand dat je klaar bent met je digitale transformatie als je je bedrijfsadministratie afhandelt op de computer. Dat klopt niet, want als je werkt met Excel sheets en allerlei aparte softwaretools, haal je amper productiviteitswinst. Je blijft namelijk manueel informatie over typen en daarbij riskeer je fouten te maken met erg vervelende gevolgen. Vergissingen in de boekhouding, foute facturen, verkeerde voorraadgegevens … dat maak je liever niet mee. Om nog maar te zwijgen van alle uren die je in die administratie investeert. Tijd die je veel beter kan gebruiken om je klanten tevreden te houden, je business te doen groeien of om te chillen en leuke dingen te ondernemen met vrienden of familie. In feite is je bedrijf pas echt gedigitaliseerd wanneer je kan groeien zonder te investeren in extra personeel.

Geautomatiseerde flows

Door bedrijfsprocessen zoals commercieel beheer, voorraadbeheer, klantenbeheer en boekhouding met elkaar te integreren, creëer je namelijk een geautomatiseerde ‘flow’ waarbij je nog amper manueel werk hebt. In ieder geval hoef je dan maar één keer gegevens in te voeren, waarna die centraal bewaard blijven en worden gebruikt door meerdere systemen van offerte tot factuur. Zo is het ook veel gemakkelijker om met meerdere collega’s de klanten efficiënt op te volgen en taken van elkaar over te nemen wanneer dat nodig is.

Een webshop openen zonder veel extra werk

Heb je ook een online shop of wil je een webwinkel uitbouwen, dan kan je die ook perfect koppelen aan je achterliggende software. Als een klant dan bijvoorbeeld iets online bestelt, wordt de voorraad automatisch aangepast en start de hele opvolging van bevestiging, verzending en ten slotte facturatie. Op die manier betekent een nieuwe webshop vooral nieuwe kansen zonder veel extra werk.

Een schat aan betrouwbare informatie

Je maakt dus je administratieve last een pak lichter door je bedrijfsprocessen met elkaar te integreren. Bovendien verlopen ze veel efficiënter zodat je je klantenservice een niveau hoger tilt. Aangezien je beschikt over centraal bijgehouden en betrouwbare cijfers, krijg je uiteindelijk ook een schat aan gegevens, statistieken en rapporten die je kan gebruiken voor je marketing en als solide basis voor strategische beslissingen.

Externe expertise inschakelen

Je hebt wellicht niet zelf de gespecialiseerde IT-kennis in huis om zo’n geolied systeem uit te werken. Schakel dus best een externe expert in die je kan helpen om al je bedrijfssoftware naadloos aan elkaar te koppelen. Door te kiezen voor een gebruiksvriendelijk en modulair pakket hoef je niet te vrezen voor een eindeloos en geldverslindend project maar kan je snel aan de slag.

Ontdek hoe Evato je hier mee kan helpen

Tags

  • eCommerce
  • Hive
  • ERP